De DataMarketplace biedt een centrale omgeving voor het uniform en efficiënt beheren van assetdata. Het platform ondersteunt het vastleggen en beheren van contracten en transacties, met waarborging van dataveiligheid en integriteit. Hierdoor ontstaat regie over de gehele keten, waarbij transparantie, betrouwbaarheid en efficiëntie wordt ondersteund en mogelijk gemaakt.
De assetmanager en ontwerper starten met het ontwerpen van het woningtype conform BIM.
Vervolgens selecteert de assetmanager de relevante IFC en contracteert het juiste product daarop met de leverancier.
Na het overeenkomen van de opdracht met de opdrachtgever bestelt de assetmanager de benodigde producten bij de leveranciers.
Na ontvangst start de bouwfase en levert de assetmanager uiteindelijk het eindresultaat op.
Na oplevering volgt de verwerking van facturen en afhandeling van betalingen.
Met de DataMarketplace ontstaat volledige regie over processen en data. Operationele en of logistieke complexiteit wordt vereenvoudigd, waardoor meer tijd en aandacht besteed kan worden aan strategische assetsturing en het realiseren van duurzame, circulaire en op (kosten)efficiëntie-gerichte ambities.
Het platform biedt u een duidelijke weergave van de actuele status van elke leveringsovereenkomst.
Per woningtype kunt u voor specifieke IFC-componenten met één of meerdere leveranciers leveringsovereenkomsten afsluiten.
Deze overeenkomsten stellen u in staat om later bij deze leveranciers de benodigde producten probleemloos te bestellen.
Daarnaast biedt het platform u een duidelijke weergave van de actuele status van elke leveringsovereenkomst, zodat u tijdig kunt bijsturen.
U bepaalt als assetmanager met welke leveranciers u leveringsovereenkomsten aangaat.
In deze overeenkomsten legt u afspraken vast over de samenstelling, kwaliteit, materiaal, levertijden en prijs gericht op duurzaam rendement.
Zodra u en de leverancier akkoord zijn, kunt u overgaan tot het plaatsen van bestellingen.
De DataMarketplace maakt het mogelijk om verkoopcontracten op te stellen met opdrachtgevers, zoals bijvoorbeeld woningcorporaties.
Hierin legt u vast welk woningtype gebouwd of beheerd moet worden, op welke locaties dit moet plaatsvinden, en aan welke aanvullende wensen en eisen moet worden voldaan.
U legt samen afspraken vast waar u het beide over eens bent. Dit geeft u de mogelijkheid om de verwachtingen van de opdrachtgever helder en professioneel te managen.
Wanneer een opdrachtgever akkoord gaat met het verkoopcontract, kunt u direct alle benodigde producten bestellen bij de leveranciers waarmee u een leveringsovereenkomst heeft afgesloten.
U selecteert de benodigde producten en bepaalt de afleverlocaties, zoals een bouw- of assemblagelocatie.
De bestellingen worden geleverd door de leveranciers, terwijl u via het platform de voortgang en status kunt volgen.
Plan een demo en ontdek hoe de Praesto DataMarketplace uw regie op de keten van ontwerp tot oplevering stroomlijnt.
Deze website gebruikt cookies voor een goede werking en voor anonieme statistieken via Google Analytics. Bij weigering of intrekking van toestemming kunnen sommige functies beperkt zijn.